Internet-aikakausi

Kirjakerho on saattanut toimia satoja vuosia, mutta vuonna 2018 se onnistuu lukemattomalla tavalla eri tavoin.

Mikä on järkevää: Kirjakerhot ovat hyvin sidoksissa nykypäivän verkkomaailmaan. Niistä tulee kannattavampia, mitä enemmän niitä skaalataan, ja Internet priorisoi rakennusyleisöä. Jokaisella vaikuttajalla, jolla on seuraavia sosiaalisessa mediassa, heidän podcastissaan tai sähköpostitse uutiskirjeessä, on erinomaiset mahdollisuudet levittää digitaalisen kirjan suositusta hiiren napsautuksella. Myönnetään, että varsinainen kirja on yleensä fyysinen, mutta se on toinen tekijä kirjakerhojen kasvavan voiman takana: Netflix-bändien ja mobiilipelien maailmassa fyysisen kirjan selkärangan murtamisesta on tullut houkutteleva asia.

Mediakerho kirjaklubin ytimessä voi olla vähemmän suosittu kuin televisio yleensä, mutta se vain parantaa kokemusta lukea kuratoituja kirjoja joka kuukausi luotettavasta lähteestä. Kirjakerhot ovat toinen puhuttu tilaustaloudessa. Internet-malli on toiminut kaikille Dollar Shave Clubista Birchboxiin New York Timesiin saakka. Tilaamisen sähköisen kaupan markkinat ovat tosiasiallisesti kasvaneet yli 100 prosenttia edellisvuodesta viimeisen viiden vuoden aikana. Markkinoiden suurimpien jälleenmyyjien ansaitseminen myynti on yli 2,6 miljardia dollaria vuonna 2016, vain 57,0 miljoonasta dollarista vuonna 2011. .

Ja kaiken lisäksi, kirjaklubin pitäminen on yksinkertaisesti siistiä. Kirjallisuus on elämäntapa kapealle yleisölle, jota nämä klubit palvelevat.

Kuuluisuuksista mikrotason vaikuttajiin

Näyttelijä ja yrittäjä Reese Witherspoonin Instagram-pohjainen kirjakerho Hello Sunshine, joka perustettiin epävirallisesti vuonna 2015, on kasvanut yli 800 000 seuraajaan ja on erittäin vaikutusvaltainen. Kirjoista, kuten Alice Network ja Little Fires Everywhere, on tullut bestsellereitä esiteltyään. Hello Sunshine on kuitenkin enemmän kuin kirjakerho: Mediayritys mukauttaa Little Fires Everywhere -tapahtumaa Huluun, sillä on muita TV-hankkeita NBC: n ja Apple TV: n teoksissa, luodaan elokuvaa TriStar / Sony Pictures -yrityksessä ja sillä on monivuotinen yhteistyö Audible: llä kuukausittaisia ​​äänikirjoja varten.

Kirjakerhot

Muita menestyneitä kuuluisuuksien johtamia kirjakerhoja ovat mm. Florence Welchin Between Two Books, Emma Watson’s Shared Shelf ja Belletrist, Emma Roberts ja Karah Preiss. Teemaaiheiset kirjakerhot tai kirjakeskeiset tilauslaatikot alkavat myös ilman kuuluisuustähteiden voimaa: Elokuussa käynnistyneen WILDWOMANin tavoitteena on toimittaa tilauslaatikko, joka sisältää yhden ei-fiktion omatoimisen kirjan joka kuukausi. Kotitekoisia mikro-influenssarikirjakerhoja löytyy kaikkialta sosiaalisesta mediasta, etenkin kansikuvien ystävällisestä Instagramista, jossa hashtagilla #bookstagram on 26 miljoonaa viestiä ja laskenta.

Saatavana on myös edullisia kirjakerhoja

Ehkä paras osoitus kirjakerhon näkyvyydestä on kohtuuhintaisen vaihtoehdon nousu. Perinteinen kirjakerho saattaa olla vetäytyminen samanhenkisten kirjojen ystävien yhteisöön, mutta keskimäärin 25 dollaria paperilla kohden se ei ole saatavissa oleva. Budjettikohtaisten kirjakerhoilijoiden on odotettava pitkiä kirjaston pitoaikoja olettaen, että heillä on vapaa-aika tehdä se fyysiseen kirjastoon.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *